Prezentacja oferty 
Tygodnika Lokalnego
Metoda badawcza 
na przykładzie badania
z 2005 roku

    Strzał w setkę
    Oferujemy dotarcie całostronicowej kolorowej reklamy do tysiąca czytelników za 35 zł  (cena reklamy: 77.400 +VAT). Ci czytelnicy mieszkają na obszarze stu powiatów. To strzał w setkę - nasz najważniejszy produkt.  

    Stonka ziemniaczana
    Nakład: 425.000 egzemplarzy, przy deklarowanych przez wydawców zwrotach rzędu 78%. Jeden insert: 10 groszy +VAT. To stonka ziemniaczana, która poniesie treści reklamy głęboko na prowincję.

    Tygodnik Lokalny
    65 tygodników lokalnych, wydawanych przez wydawanych przez 48 niezależnych wydawnictw stworzyło porozumienie reklamowe pod nazwą Tygodnik Lokalny, umożliwiające każdemu reklamodawcy dotarcie do co dziewiątego Polaka. Tygodniki należące do porozumienia mają wspólny podtytuł: Tygodnik Lokalny, umieszczony na winiecie jako brand parasolowy w formie słowno-graficznej. Każdy tytuł zachował niezależność pod wszystkimi względami.

    Badania Prasy Lokalnej
    Czytelnictwo tytułów ze wspólnym podtytułem Tygodnik Lokalny zbadał instytut SMG-KRC, zostały one ogłoszone 17 listopada 2005 roku. W cyklu miesięcznym wskaźnik czytelnictwa wyniósł 11,3%. Jest to najwyższy wskaźnik wśród wszystkich ukazujących się w Polsce tygodników informacyjno-opiniotwórczych. Oznacza on, że po Tygodnik Lokalny przynajmniej raz miesiącu sięga 3.384.291 osób z blisko trzydziestomilionowej populacji Polaków powyżej 15 roku życia. Czytelnictwo ostatniego wydania TL deklaruje 6,4 proc., czyli 1.916.766 osób. Ze względu na nietypowość (badanie 65 gazet  tym samym profilu jako jednego organizmu) nie było możliwe zbadanie TL w ramach PBC.

    Wyniki
    Wyniki badania są dostępne w znanej i powszechnie stosowanej przez mediaplanerów przeglądarce SoftReport Explorer, która pozwala na generowanie szczegółowych raportów i mediaplanów. Plik wraz z przeglądarką (udostępnianą domom mediowym i agencjom bezpłatnie) można ściągnąć ze strony www.gazetylokalne.pl.

    Czytelnicy
    Czytelnicy Tygodnika Lokalnego mieszkają zazwyczaj poza dużymi miastami, ale ich potrzeby konsumpcyjne, a także możliwości finansowe nie różnią się od potrzeb mieszkańców dużych metropolii. Badania wykazały, że są dobrze wykształceni i zamożni. Tygodnik Lokalny dociera do czytelników wyspowo (1/3 powierzchni kraju), ale za to na obszarze występowania jego siła rażenia jest ogromna: w cyklu miesięcznym wskaźnik czytelnictwa obliczony dla obszaru, na którym ukazują się te gazety wyniósł 42,6%.  
    Wśród czytelników TL znajdujemy w równym stopniu kobiety i mężczyzn. Najsilniej reprezentowane kategorie wiekowe to od 20 do 59 lat, a więc grupy o najintensywniejszej aktywności społecznej, zawodowej i konsumenckiej. Niemal połowa czytelników (49%) TL legitymuje się co najmniej średnim wykształceniem. 44% czytelników TL ma stałą pracę (odsetek w populacji 38%).


    Profit
    Zleciwszy kampanię w Tygodniku Lokalnym reklamodawcy  korzystają z wiarygodności i zaufania, jakim cieszy się niezależna prasa lokalna.
Klient zamawia raz, płaci raz, w jednej przesyłce przekazuje wszystkie layouty (możliwość rozszczepienia reklamy na 65 części odpowiadających zasięgom gazet), reszta należy do Stowarzyszenia Gazet Lokalnych, które kieruje reklamy do zrzeszonych tygodników lokalnych.
    Prowadzone na całym świecie, także w Polsce, badania prasy pokazują, że czytelnicy najchętniej sięgają po te media, które dostarczają najbardziej przez nich poszukiwanych informacji: lokalnych.  W Polsce gazety lokalne, obejmujące swoim zasięgiem obszar jednego lub kilku powiatów, na swoim terenie są liderem sprzedaży i czytelnictwa pod każdym względem. O sukcesie prasy lokalnej decyduje niezależność, apolityczny charakter i szybkość informowania.


    Kontakt:
    Biuro Reklamy SGL Marek Olejnik         
    olejnikreklama@poczta.onet.pl;   tel. 0601 654 506


    Badanie Prasy Lokalnej przeprowadził Instytut Millward Brown SMG/KRC we wrześniu i październiku 2005 r. na reprezentatywnej próbie 6095 osób, z czego 1509 zadeklarowało, że czyta gazety o podtytule Tygodnik Lokalny.

Wszelkie prawa w tym Autora, Wydawcy i Producenta danych zastrzeżone. Korzystanie z serwisu i zamieszczonych w nim utworów i danych możliwe wyłącznie na własny użytek. Jakiekolwiek dalsze rozpowszechnianie artykułów możliwe wyłącznie za zgodą redakcji, którą można uzyskać tutaj. Ogłoszenia i reklamy są materiałem zleconym, za ich treść odpowiedzialność ponosi ich nadawca, a nie redakcja lub wydawca gazety.
Copyright 2006-2018 Pałuki Tygodnik Lokalny - Wydawnictwo Dominika Księskiego WULKAN, tel. 52 302-09-28
do góry